Sunday, May 3, 2009

Suka sesama jenis? Kongsi Pengalaman

Assalamualaikum, Thread ni aku tujukan kepada cik bibie merujuk pada masalah beliau. Hurm. . actually susah gak nak tulis tentang thread nie. . Rase macam nak hantok pale kt dinding tulis thread nie. . ha ha ha kekurangan experience bab nie and ak xpernah lak selami cinta sesame jenis nie. . Aku de wat research sikit untuk menyokoong hujah2 aku.

Aku cube ringkaskan dan padatkan. Si X dan si Y berkawan baek. Namun disalah erti oleh sebelah yang mula jatuh cinta sesama jenis! Perasaan sayang di ucapkan dalam telefon mahupun sms setiap minit. Alhamdullilah masih lagi ada sinar cahaya apabila sebelah pihak lagi masih normal/waras dan masih di jalan yang benar.

Cik bibie merupakan penganut agama buddha dan dalam perjalanan untuk memeluk islam. Seorang wanita berasal dari Labuan inginkan pertolongan anda bagaimana cara untuk menepis kawan baiknya yang mula rasa sayang lebih dari seorang kawan. . Alhamdullilah di dalam dunia nie masih adalah lagi orang yang mampu menepis perkara2 di luar tabii nie! Rujuk thread beliau http://chentahatibibie.blogspot.com/index.html#186430365957266328

Ok Cik bibie, dlm thread nie aku de sertakan definisi cinta, pengalaman mengenai cinta sonsang, sedikit nasihat,dan petikan dari hadith.

+/- Read More

Ehemm. . meh ak huraikan fact dulu. .Setiap manusia memiliki naluri rasa ingin dicintai dan mencintai. Cinta adalah anugerah Tuhan, cinta yang baik menuju ke jalan yang benar ke arah kebahagian, tapi bila tunduk/terpedaya pada cinta yang salah akan membawa kepada kebinasaan.

Allah memberi kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati pada seseorang untuk kita mencarinya. Itulah namanya Cinta.

Cinta bukanlah kata murah dan lumrah dituturkan dari mulut ke mulut tetapi cinta adalah anugerah Tuhan yang indah dan suci jika manusia dapat menilai kesuciannya.

He he ayat waa power beb :p~ Sambung pada topik kita, Cinta sesama jenis adalah sama sekali haram di sisi Islam. Apa yang anda dapat gambarkan cinta sesama jenis? Sampai manakah cinta ini mampu bertahan? Mampukah sampai ke jinjang pelamin? Atau sekadar untuk melepaskan nafsu dengan harapan Jabatan Agama Islam susa nak detect?

Memang susah nak faham perasaan orang2 macam nie. . Sebab diorang lain dari yang lain. Mungkin kurang didikan agama. . Tapi bagaimana dengan mereka yang bukan islam dan mampu menolak cinta terlarang nie? Pokoknye pada diri sendiri la. .

Orang cakap macam mana pon tapi kalau hati taknak, xguna jugak kan. Orang cakap jangan monyet jangan! Lagi ditegah lagi dibuatnye. . Tol x? Ak pon same je. . he he Cube wat iklan Cintailah sesama jenis. . susa jugak kan. . kang lagi ramai lak spesies nie. .

Macam nie la Cik Bibie, pada pandangan i la kalau larikan diri tutup handfon dan sebagainye xdapat nak sejukkan cinte die yang tengah marak tu. . And rasenya sayang la kan kalau hubungan kawan putus macam tu aje disebabkan perangai die. .

Kalau Cik Bibie de kekuatan, maybe u boley cube ubah diri die. . Tp bukan senang and perlukan mase. . Mungkin setahun. . . mungkin dua tahun. . Buat baik di balas baik kan? Mungkin bukan orang yg kita tolong tu balas balek, mungkin orang lain dan sebaliknya. Besar pahalanya. .

Bagi i, nothing impossible in this world as long u work in to it. Again, correct me if im wrong. Tapi kan Cik Bibie, kang jadi cite laen plak kalau u nak ubah die kan. So kalau u takot di lambung ombak jangan berumah di tepi pantai. . :) Kalau u rase u yakin then go for it. . help her to get outta from this hit things.

Kat bawah ada disertakan hadith2 dan firman allah. . Mane tau di akan terharu dengan u? I faham, b4 this u've explain to her aite? But it's not working. . Well, sometimes u've to be intelligent to figure out probs.

Maybe jugak u boley citekan keindahan syurga. . pasti dia akan terharu dan rasa malu dengan u. . Orang luar sendiri lebih berilmu darinya. . Tapikan Cik Bibie. . kalau hati die keras, xmakan saman. . tetap paggel syg meleley yang 2 gune care lain lak la. [akan di post pada thread yang terbaru]

Weiii ak nak lepaskan geram sket ley??? Bahasa kasar la keh, depan rumah aku nie de spesies nie. . Pengkid nie budjet stylo ar. . Tgk aku ngn kawan2 aku macam tengok batu je! He he budjet awek lu cun lu style la? Da ramai membe wa dtg uma ckp awek lu best! Kepeng sioll! Kalau lu terbace thread gua, n xpuas ati lu ketok je pintu uma gua skg! E-5-5 laaa xkan xpasan. . Lu x rase lg piston last slip 400 beb! He he saje je melepaskan geram. . Tammat kat sini je utk sesape yg xberkenaan keh :)


Aku pernah berkawan dengan seorang sonsang, dalam usia yang muda ak pasti apalah nikmat untuk bernaluri sonsang. Lalu, aku tanyakan bermacam-macam soalan yang betubi-tubi singgah di fikiran aku. .

[Ak terpaksa censored dari gaya bahasa dan pertuturan]

Aku : Kenapa layan sonsang? Gua tengok lu ensem de pakej de kete de duit. . Pendek kate pakej lu lengkap ar senang dpt gul.

x : Hurmm. . xtau ar beb. . gua ade awek. Lu pn tau awek gua satu kelas ngn lu. . Gua da cube utk syg die. . Tp gua rase gua lg feel ngn laki. . Feel ngn laki nie xsame ngn gul beb!

Aku : He he die de cite kt gua, lu beli adiah kt die memacam! Gua ckp kt die lu mmg baek (senyum sinis)

x : Hurmm . . gua nk tutup mate masyarakat je beb. . mate family gua.

Aku : Lu rase feel cane 2? Rase sayang ke atau sekadar seks?

x : Aiii macam polis pencen aphal? Gua rase due2 beb. . Gua syg gile arr kt bf gua. . Pe yg awek gua xdpt bagi, tp die dapat!

Aku : Ehemmmm. . (batok) maksudnye pe????? Lu cite tros tros je gua tarak hal.

X : Die de cam 3 jenis ar. . Top, bottom, flexible. . Mcm ngn awek len bro. . Tp ngn bf gua die lyn best sgt!

Opsss. . Selebihnye censored. Ak perlu jage maruah orang juga. Di sini aku ade selitkan beberapa terjemahan hadith untuk kita sama-sama renungkan.


Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: "Patutkah kamu melakukan perbuatan Yang keji, Yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? * Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu Dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum Yang melampaui batas".(Surah Al-Araf : 80 - 81)

Empat golongan berada dalam kemurkaan Allah di pagi dan petang, iaitu lelaki yang menyerupai perempuan, perempuan yang menyerupai lelaki, mereka yang melakukan setubuh dengan binatang dan (homoseksual) (Kanz Al-Ummal : 12/31 : hadis no : 43982.)

Firman Allah;

(demikian juga) kaum Nabi Lut telah mendustakan peringatan dan amaran (yang disampaikan oleh RasulNya).*. Sesungguhnya Kami telah menghantarkan kepada mereka angin ribut Yang menghujani mereka Dengan batu, kecuali keluarga Nabi Lut, Kami selamatkan mereka (dengan menyuruh mereka keluar dari situ) pada waktu jauh malam, * sebagai limpah kurnia dari kami. Demikianlah Kami membalas orang-orang Yang bersyukur. * dan Demi sesungguhnya! Nabi Lut telah memberi amaran kepada mereka mengenai azab seksa kami; Dalam pada itu, mereka tetap mendustakan amaran-amaran itu (Surah Al-Qamar : 33-36)

Dengan amalan seks sejenis yang dilakukan oleh kaum Lut itu menyebabkan Allah SWT telah menghancurkan mereka dengan membalikkan Negara mereka, lalu dihujankannya sehinggakan negara itu bertukar menjadi laut.

Jelas dari firman-firman Allah diatas, betapa hancurnya kaum Nabi Lut disebabkan pengamalan seks sejenis yang diamalkan oleh mereka. Kehancuran yang sama juga tidak mustahil boleh menimpa umat Islam di zaman kini, sekiranya pengamalan seks sejenis ini tidak dibenteras.

Wallahualam


post signature

2 comments:

Sis Lin said...

ermm dh lali dh kes mcm ni..sis pernah dulu,kita baik2 mcm kwn,ye la pompuan sama pompuan,tp x tau le perasaan dia leh wujud dgn kita lak..so sis terus terang kate kt dia,sejak tu dia malu dgn sis,
sampai jln nk pegang2 tangan,peluk2 segala...eeee

MuNiR said...

wawawa. . . kes kak lin same ar mcm mak sy. . die pn pena kene camtue. . memule sy mcm xcaye gak bl mak sy cite. . mcm cite karot jew. . then suddenly bl sy nmpk makcik 2 dok mesra semacam. . sy sound tepat je. . mak sy pn da tros terang. . pastue die jauhkan diri. . xdtg2 lepak uma sy dah he he aman sket dunie!